o   firmě   MOTO GELNAR
jak to všechno začalo a kam to asi půjde

  Historie firmy MOTO GELNAR  začíná  v lednu 1990, kdy čerstvý absolvent strojní fakulty VUT Brno sedlající Jawu 500 OHC,Ing.Tomáš Gelnar (r.v.1964) získává na Městském národním výboru v Krnově oprávnění k činnosti v oborech Drobné opravy motocyklů všech značek, Technické konzultační služby.Firma se tak řadí mezi jedny z prvních na Moravě a společně s dalšími kolegy (MOTO MIRO,Motocentrum Polášek,Pavel Schwarz aj.) začíná sloužit majitelům motocyklů všech značek,mezi nimiž těch zahraničních bylo tehdy jako šafránu.

Skvělým zdrojem zkušeností v novém oboru byly opakované několikatýdenní pracovní pobyty u německého prodejce motorek.Prodej nových i ojetých motocyklů, servis, garance i opravy zde bylo možno zažít na vlastní kůži velmi intezivně.


V sezoně 1991 se Ing.Gelnar na Yamaze FZR 750 R zúčastňuje Mistrovství ČSFR silničních motocyklů v nově vzniklé třídě Superbike.Závody tehdy takřka sériových motocyklů přináší kromě věnců a pádů i mnoho poznatků o japonské technice v maximálním zatížení.


V roce 1993 se firma MOTO GELNAR zabydluje ve svých nynějších prostorách na Bruntálské ulici v Krnově. Prodej a servis motocyklů se stává profesí na plný úvazek. Dovozy motocyklů a náhradních dílů z Německa díky našim velmi dobrým kontaktům k nám přivádí  řadu spokojených klientů. Sortiment doplňují mopedy Babetta,  kterých firma prodává desítky ročně. Období silničních strojů, dobré party,mnoha pádů, přátelské policie, krásných akcí (Velké ceny v Brně, Herálec, Streetfighter Day) se uzavírá v roce 1998 tragickými nehodami dvou kamarádů.


   V roce 1999 ukončuje Ing.Gelnar dvouleté studium na Ústavu soudního inženýrství
v Brně v oborech Analýza dopravních nehod a Oceňování motorových vozidel.Znalecká činnost vhodně doplňuje aktivity firmy.

   Z náhodné vyjížďky na starším enduru se vyvíjí nová záliba.Motocross a enduro se stávají novým zaměřením firmy.Stroje od Hondy XL 500 z 80.let po nejnovější KTM 520 EXC zajíždí do našeho servisu.Opět se věnujeme dovozům ze zahraničí,prodejům dílů a doplňků,ladění a repasím strojů. Nově se přidává účast i pořádání hobby motocrossových a enduro závodů.Silničáři a chopperisti však i nadále zůstávájí našimi váženými zákazníky.


   Od března 2003 vycházíme vstříc našim zákazníkům z Opavska a otevíráme pod vedením zkušeného nestora motocyklového dění Františka Hanniga opavskou pobočku firmy. Další novinkou pro naše klienty je od roku 2003 zastoupení čínské značky Kentoya dodávající výborné skútry a malé motocykly. Od roku 2004 se přidává značka Yuki a od roku 2005 Keeway. Následující období patří k nejúspěšnějším v historii firmy, počty prodaných strojů a spokojených zákazníků se počítají ve stovkách. Mezi prodejci značky Yuki obsazujeme opakovaně 2.místo v rámci celé České republiky.

1.ledna 2010 se pak začíná psát kapitola firmy spojená s novými značkami Suzuki, Aprilia a Moto Guzzi, v nových prostorách v Opavě Jaktaři, s novými spolupracovníky a pod novým jménem REPREmoto.